H&M
The brief
Ontwikkel een campagne waarin we ons duurzaamheidsdoel op een verrassende en effectieve manier communiceren.
Results
4.6 mln
impressies
2800
nieuwe leden
2.7 mln
bereik
The strategy
Shoq en H&M ontwikkelden een duurzaamheidscampagne tijdens Black Friday. Daarom heeft Shoq H&M gevraagd om dit jaar niet mee te doen aan Black Friday in Nederland. We willen aandacht besteden aan hun duurzame missie. Want 65% van al hun kleding bevat gerecyclede en duurzame materialen. Dus shop niet tot je erbij neervalt, maar kies verstandig. Een groot statement en het eerste wereldwijde modemerk ter wereld dat niet meedoet aan Black Friday.
The campaign
Tijdens de campagne houdt H&M de doelgroep een spiegel voor. We lanceren een sociale campagne met communicatie: A Big Deal 65%. Hierdoor denken mensen dat het om een korting gaat. Ze zullen klikken en vervolgens op een landingspagina terechtkomen waar we onze missie vertellen en zeggen dat 65% van onze materialen gerecyclede en duurzamere materialen bevat. Zo stimuleren we mensen indirect om na te denken over hun koopgedrag. Want 'shop till you drop' is niet meer mogelijk in deze tijd. Dat weten wij bij H&M ook. We moeten veranderen voor de toekomst en dat doen we samen. En onze eerste stap is stoppen met Black Friday. En dat is een Big Deal.