Woonnu
The brief
Woonnu is de hypotheek die duurzamer wonen beloont. De missie van Woonnu is om de Nederlandse woningmarkt duurzamer te maken. Maar hoe communiceren en introduceren we onze missie? En hoe bewijzen we dat we niet zomaar een partij zijn?
Results
+94%
bereik
+1.333%
uniek bereik
Strategy
76% van Nederland gaat de komende 4 jaar zijn huis verduurzamen. Maar veel consumenten weten niet waar ze moeten beginnen en vinden het een gedoe. Woonnu wil deze mensen helpen om de weg te wijzen. We begonnen met een 'always on social content'-strategie, wekelijkse content die consumenten en adviseurs helpt bij hun transitie. Gevolgd door een branding campagne waarin we onze missie introduceren bij het grote publiek. Doelstellingen: ons publiek bereiken en Woonnu introduceren en een geïnteresseerd publiek opbouwen voor onze 'always on content'-strategie. Met als doel vertrouwen en geloofwaardigheid voor het merk.
The Campaign
De huizen in Nederland moeten duurzamer worden. Maar de weg is lang en onduidelijk. Woonnu wil onze consumenten helpen in deze reis. We hebben een rol als merk. En daarom introduceren we Verduur-Samen. Woonnu en haar betrouwbare partners helpen consumenten vooruit naar een duurzamer leven. We kiezen een vogel om deze boodschap over te brengen. Deze vogel is altijd aanwezig, heeft een goed zicht op de situatie, helpt experts en consumenten met elkaar in contact te brengen en zorgt ervoor dat we allemaal de goede kant op gaan.